18 kwietnia 2019

10 rzeczy, które musicie wiedzieć o organizacji wesela plenerowego


Planujecie wesele w plenerze? Goście na pewno docenią Wasz nietuzinkowy pomysł, ale pamiętajcie, że wydarzenia na świeżym powietrzu to również większe wyzwanie organizacyjne i logistyczne. Aby Wasza uroczystość przebiegła bez przykrych niespodzianek i zakończyła się sukcesem, musicie zadbać o wiele kwestii. Jakich? Przejdźcie z nami przez 10 najważniejszych punktów i zorganizujcie wesele sezonu!

1. Piękno miejsca wyeksponowane odpowiednimi elementami wystroju

Wesele w plenerze to uroczystość, w której uroda otoczenia odgrywa kluczową rolę. Należy więc wybrać takie elementy wystroju, które nie przyćmią piękna natury, a je odpowiednio wyeksponują. Jednym z kluczowych może być namiot, który zawsze stanowi oprawę przyjęcia weselnego. Dobrym przykładem są namioty stretch, których architektura szlachetnie i ze smakiem integruje się z każdym miejscem.

Wyróżnia je prostota i elegancja. Wiele Par Młodych jest zgodnych, że same w sobie mogą stanowić scenografię imprezy, urzekając gości wysublimowaną estetyką i fantazyjnymi kształtami poszycia. Namioty te znakomicie łączą się i komponują zarówno z elementami roślinnymi, będącymi częścią pleneru, jak również nowoczesną lub klasyczną architekturą.

Polecamy: Wesele w namiocie – wszystko, co musicie wiedzieć 

2. Namiot stretch – jedyna dekoracja wesela, którą potrzebujecie

Plener stanowi sam w sobie idealne tło dla każdej uroczystości. Atrakcyjność namiotów stretch sprawia, że nie wymagają praktycznie żadnej dekoracji z wyjątkiem oprawy świetlnej, której efekt wzmacniany jest niezwykłą cechą poszycia – jego wewnętrzna strona zachowuje się jak ekran kinowy i widowiskowo rozprasza światło na swojej wewnętrznej dzianinowej powłoce. Namioty wyglądają bajecznie spowite girlandami świetlnymi lub udekorowane świecami, które sprawdzają się zarówno, jako oświetlenie stolików, jak również ścieżek i podłóg. Myśląc o dekoracjach, aby uniknąć dysonansu z naturą, warto wybrać kolor przewodni, który będzie pojawiał się zarówno w detalach, jak i na dużych formach.

3. Wesele w plenerze zależne od pogody i miejsca

Oczywistością w przypadku wesela plenerowego wydaje się uwzględnienie warunków pogodowych zależnych zarówno od pory roku, jak i charakterystyki miejsca. Innego wyposażenia namiotu wymagać będzie uroczystość odbywająca się na morskiej plaży, innego – wierzchołek wzgórza, jeszcze innego – wesele w środku gorącego lata lub też podczas złotej jesieni. Warunki będą determinować dobór takich namiotów, których architektura i właściwości pozwolą dopasować się do pogody. Dotyczy to także akcesoriów, takich jak ogrzewnice, air condition, nawilżacze powietrza, ciepłe koce dla gości czy też wachlarze. Dzięki niezwykłym walorom materiału, z jakiego wykonane są namioty stretch, zapewniona zostaje odpowiednia ochrona przed deszczem, śniegiem, silnym wiatrem oraz promieniami słonecznymi. Ponadto, namioty mogą być uzupełnione o transparentne lub nieprzezroczyste ściany, które umożliwiają organizatorom szybkie dostosowanie struktury do zmieniających się warunków atmosferycznych.

Wesele pod namiotem

4. Klimatyczne zakątki oraz przestrzeń wspólna, czyli jak zadbać o atmosferę

W trosce o zróżnicowane potrzeby gości, organizatorzy weselnych imprez plenerowych coraz częściej dzielą przestrzeń na wiele mniejszych obszarów ze zróżnicowaną aranżacją i przeznaczeniem. W wydzielonych miejscach typu lounge zone, uczestnicy mogą odpoczywać na wygodnych meblach wypoczynkowych, sącząc chłodne napoje z wcześniej ustawionych tam małych lodówek, a w innych prowadzić rozmowy w niewielkim gronie lub tańczyć, jeść czy oglądać wspominkowe filmy lub zdjęcia. Tutaj także znakomicie sprawdzają się namioty stretch, których zróżnicowane kształt oraz wielkość pozwalają na zorganizowanie prawdziwych „wiosek weselnych“.

Zobacz: Wyjątkowe wesele w namiocie – historia Agnieszki i Stanisława

5. Najlepsze atrakcje? Tylko w plenerze!

Obok dobrego jedzenia oraz zachęcającej do zabawy muzyki, pary decydujące się na ślub i wesele na świeżym powietrzu, coraz chętniej włączają do programu rozmaite atrakcje, na przykład gry „trawnikowe”, traktowane jako świetny sposób na rozrywkę i przełamywanie lodów między gośćmi. Jeśli piłka nożna nie wydaje się być odpowiednia w przypadku bardziej formalnej imprezy, można wybrać coś bardziej „stylowego”, jak krokiet, bule czy badminton.

Nowym trendem staje się włączenie do scenografii wesela wdzięcznych zwierząt hodowlanych (takich jak króliczki lub prosięta) oraz zatrudnienie, oprócz fotobudki, także i ilustratora do uwieczniania gości w takiej scenerii.

6. Niezbędna logistyka i wymagania higieniczne

Upewnijcie się, że goście zawsze trafią do celu (rozstawiaj drogowskazy) oraz zadbaj, by nie mieli zbyt dużego dystansu do przebycia pomiędzy poszczególnymi miejscami, w których odbywa się wesele. Poza namiotem, podłogą i oświetleniem, jednym z najważniejszych elementów wyposażenia technicznego każdej imprezy plenerowej, są urządzenia toaletowe. Nowym trendem w tym obszarze są eleganckie kontenery łazienkowe pozwalające zapewnić komfort na poziomie zbliżonym do domowego, które również bardzo łatwo zintegrować z namiotami stretch.

Wesele w plenerze

7. Dress code a podłoga

Organizując wesele w plenerze, zdefiniujcie i przekażcie swoim gościom jaki dress code będzie obowiązywał podczas wesela. Zatroszczcie się o odpowiedni do miejsca, pogody i charakteru imprezy rodzaj podłoża. Może nim być zarówno trawa żywa lub sztuczny trawnik, jak i drewniana podłoga czy prawdziwe dywany. Jest wiele możliwości do wyboru – wszystko definiuje styl imprezy. Ważne, aby goście czuli się komfortowo, a ich ubrania i obuwie pozostawały w nienagannym stanie.

8. Regulamin w miejscu wydarzenia

Sprawdźcie zasady i przepisy obowiązujące w wybranym miejscu. Dowiedzcie się, czy można ustawić namiot z kilkudniowym wyprzedzeniem. To ochroni ziemię, jeśli pada deszcz w dniach poprzedzających ślub. Sprawdźcie, czy są rozporządzenia dotyczące dźwięku, które uniemożliwiają odtwarzanie muzyki po określonej godzinie. Zweryfikujcie, czy istnieje miejsce, w którym firmy cateringowe mogą założyć kuchnię na miejscu. To wszystko pozwoli na dokonanie świadomych wyborów i unikniecie przykrych niespodzianek.

9. Optymalne rozplanowanie przestrzeni

Aby w najbardziej optymalny sposób rozplanować wesele w plenerze, należy znać ostateczną liczbę gości. Następnie zdecydować, co musi się znaleźć pod namiotem i w jakiej odległości, aby każdy z gości czuł się swobodnie, a obsługa mogła komfortowo wypełniać swoje obowiązki. Przestrzeń na stoły, kąciki z tematycznymi stacjami jedzenia i napojów, obszar dla muzyków i parkiet taneczny to podstawa, o której należy pamiętać i zwrócić uwagę na sąsiedztwo poszczególnych stref. Ponadto, zawsze należy wziąć pod uwagę ewentualne opady i zdecydować, co zapobiegawczo powinno znaleźć się pod namiotem. Może to być np. kącik zabaw dla dzieci, strefa odpoczynku lub niektóre atrakcje, jak fotobudka.

Wesele plenerowe

10. Niezbędne akcesoria

Wesele w plenerze ma swój urok, ale również jest większym wyzwaniem dla organizatorów niż przyjęcie w zamkniętym pomieszczeniu. Należy przeanalizować charakterystykę miejsca, pogodę oraz możliwości techniczne i logistyczne, a następnie zrobić listę akcesoriów, które choć pozornie niekonieczne, mogą znacząco wpłynąć na komfort i samopoczucie gości, a więc przeważyć o ostatecznym sukcesie uroczystości. W plenerze nie można zapomnieć o takich akcesoriach, jak parasole, koce, wachlarze, preparaty przeciw insektom, podstawowe środki higieniczne, a nawet nakładki na obcasy. Warto zebrać takie praktyczne dodatki w jedno miejsce i ulokować w koszu lub skrzyni w widocznym miejscu dla wszystkich gości.

 

Wesele w plenerze to wyjątkowo urokliwy pomysł na uroczystość, ale i wyzwanie nawet dla doświadczonych wedding plannerów. Warto je zaplanować z dużą uwagę, pamiętając o najmniejszych detalach. Nie należy się jednak obawiać i rezygnować z marzeń – w końcu to ma być Wasz najpiękniejszy dzień w Waszym życiu.

 

Artykuł powstał we współpracy z firmą UKOO

Ewelina Dac
Ewelina Dac
Redaktor naczelna Wedding.pl. Dziennikarka z wykształcenia i pasji. O modzie i urodzie pisze już 7 lat, a z branżą ślubną związana jest ponad 2 lata. Prywatnie entuzjastka slow life.