15 kwietnia 2019

5 błędów, przez które nie możesz schudnąć


„Jestem na diecie, nie jem dużo i ćwiczę.  Dlaczego nie chudnę?” Znasz to? Jeśli choć raz zadałaś sobie takie pytanie, sprawdź, czy nie popełniasz któregoś z poniższych błędów, przez które Twoja waga nie idzie w dół.

 

Błąd nr 1 (podstawowy!):

Zbyt DUŻA podaż kalorii przy zbyt niskim spalaniu energii

Mimo iż wydaje Ci się, że nie jesz dużo, możliwe, że ilość przyjmowanych kalorii jest jednak zbyt wysoka w porównaniu z  faktycznymi potrzebami Twojego organizmu.

RADA: jeśli nie ćwiczysz, na początek włącz trochę ruchu do planu swojego dnia. Warto też sprawdzić faktyczne zapotrzebowanie organizmu na energię. Służą temu kalkulatory kaloryczności.

Zdrowa dieta przed ślubem

Błąd nr 2:

Zbyt MAŁA podaż kalorii

Często po prostu jemy zbyt mało, a to może skutkować wyhamowaniem metabolizmu. Szczególnie dzieje się tak w sytuacji, gdy po raz kolejny jesteś na diecie.

RADA: jak powyżej – sprawdź swoje zapotrzebowanie kaloryczne i porównaj z ilością jedzenia, które sobie dostarczasz. Unikaj też próbowania wszystkich nowinek dietetycznych, diet cud i diet gwiazd. One również mają wpływ na zaburzenia metabolizmu.

 

Błąd nr 3

Niedojadanie i omijanie głównych posiłków

Brak regularności w jedzeniu często powoduje chęć na nieopanowane podjadanie. Przypomnij sobie, jak ostatnio złapał Cię głód. Co zrobiłaś? Czy nie sięgnęłaś po pierwszą, lepszą rzecz, którą miałaś pod ręką? Batonik, ciasteczko, hot-dog na stacji benzynowej? No właśnie! Lepiej zjeść główny posiłek, który pozwoli nam „dotrwać” do następnego.

RADA: staraj się planować, co zjesz, przygotuj to i pilnuj wyznaczonych pór posiłków.

Picie wody jako podstawa diety

Błąd nr 4:

Picie zbyt małej ilości wody

Szczególnie ma to znaczenie, gdy w diecie jest więcej błonnika. Za mało wody może powodować zaparcia i gorsze oczyszczenie się z zalegających w organizmie toksyn.

RADA: pij regularnie, około 2 litrów wody dziennie. Na początku może być to nieco trudne, ale z czasem wyrobisz sobie nawyk i przyzwyczaisz się do sięgania po szklankę wody. Możesz też wykorzystać aplikację na smartfona, która będzie Ci przypominać o nawodnieniu.

Polecamy: Podstawy diety Panny Młodej 

 

Błąd nr 5:

Mała różnorodność diety

Nasz organizm szybko wpada w schemat, co przekłada się na spowolnienie metabolizmu. A przecież jest tyle różnorodnych produktów do wyboru!

RADA: nie popadaj w rutynę, wyszukuj produkty sezonowe, łącz ze sobą różne smaki. Im większa różnorodność, tym większa szansa na przyśpieszenie spalania.

Dieta pudełkowa przed ślubem

Pamiętaj też, że osiągnięciu wymarzonej wagi nie sprzyja ciągłe myślenie o diecie. Jeśli zrozumiesz, że Twoja dieta to po prostu Twój styl życia, który ma Ci zapewnić zdrowie i dobre samopoczucie, będzie Ci o wiele łatwiej dotrzeć do celu.

Ewelina Dac
Ewelina Dac
Redaktor naczelna Wedding.pl. Dziennikarka z wykształcenia i pasji. O modzie i urodzie pisze już 7 lat, a z branżą ślubną związana jest ponad 2 lata. Prywatnie entuzjastka slow life.