15 marca 2019

Czy słodycze na diecie są zakazane?


Czy słodycze na diecie są zakazane - zdjęcie 5

Każda Panna Młoda w dniu ślubu chce wyglądać jak milion dolarów. Zdrowe odżywianie i aktywność fizyczna pomogą Wam w straceniu zbędnych kilogramów. Kiedy wypowiadacie słowo dieta lub zdrowe odżywianie przed Waszymi oczyma pojawiają się owoce, warzywa, pieczywo pełnoziarniste i mięso gotowane na parze. Znikają ciasta, słodycze, napoje gazowane. Jednak czy naprawdę słodycze na diecie przedślubnej są zakazane? Przecież jeden malutki batonik jeszcze nikomu nie zaszkodził…

Czy słodycze na diecie są zakazane - zdjęcie 6

Kiedy mamy ochotę na słodycze?

Nieregularne posiłki

Najpierw odpowiedzmy sobie na pytanie, kiedy mamy największą  i niepohamowaną ochotę na słodkie? Wówczas, gdy nasze posiłki są nieregularne! Twoim pierwszym posiłkiem jest śniadanie, a drugim dopiero kolacja? A gdzie obiad, podwieczorek, sok i owoc? Jeśli w ciągu całego dnia nic nie jesz, następuje spadek glukozy we krwi. Organizm domaga się energii, w związku z czym pojawia się ochota na słodycze. Stop! Zanim sięgniesz po ciastko lub batona czekoladowego powinnaś coś wiedzieć. Ulegniesz pokusie, zjesz batonika, Twoje samopoczucie poprawi się, a organizm dostanie zastrzyk energii. Wszystko za sprawą glukozy, której poziom szybko wzrasta. Jednak równie gwałtownie jej poziom zacznie spadać.  Następnym razem jeden batonik już nie wystarczy. Dwa, a może trzy? Marzenia o pięknej sylwetce prysną w mgnieniu oka!

Regularne posiłki są podstawą profilaktyki podjadania. Jeśli do regularnych posiłków zastosujesz dietę o niskim indeksie glikemicznym możesz być pewna, napady  głodu odejdą w zapomnienie.

Czy słodycze na diecie są zakazane - zdjęcie 6

Stres, choroba

Chyba dla nikogo nie jest tajemnicą, że większa ochota na słodycze pojawia się podczas choroby i sytuacji stresowej. W trakcie przeziębienia organizm walczy z intruzami, bakteriami czy wirusami. Tym samym zwiększa się zapotrzebowanie na kcal. Słodki batonik mógłby się wydawać idealnym rozwiązaniem. Pamiętaj jednak, słodycze nie dostarczą Ci  niezbędnych witamin, a pójdą jedynie w boczki.  Zamiast podjadania bezwartościowych ciastek i batonów, przygotuj sobie sycącą zupę soczewicową z płatkami migdałów – pyszne, kaloryczne i zdrowe jedzenie.
Przygotowania do ślubu są niezwykle czasochłonne, ale i stresujące. Nie mamy czasu, potrzebujemy energii, a co nam dostarcza energii? Czekolada!  Również i w tym przypadku regularne posiłki będą najlepszym rozwiązaniem. Twój organizm już po 14 dniach zauważy, że regularnie dostarczasz  mu energii i nie będzie jej za wszelką cenę magazynował. Jesz regularnie i chudniesz!
 Czy słodycze na diecie są zakazane - zdjęcie 7
Zobacz także: Dieta przedślubna – 10 mitów, które utrudniają Ci odchudzanie!

Brak mi magnezu!

Zjem czekoladę mleczną bo przecież brakuje mi magnezu! To wspaniała wymówka! Czekolada mleczna, po którą najczęściej sięgamy składa się przede wszystkim z cukru i tłuszczu. Miazgi kakaowej ma jak na lekarstwo.
Nie doprowadzaj do niedoborów w organizmie, stosuj racjonalną dietę! 
  1. Magnez uzupełnisz jedząc strączki, orzechy (ograniczona ilość), kaszę gryczaną i brązowy ryż.
  2. Chrom znajdziesz w fasoli, brokułach i otrębach.
  3. Fosfor w rybach, wołowinie i serach.
Nie usprawiedliwiaj swojego podjadania niedoborami!  Spraw, aby Twoja dieta była regularna, zbilansowana, a zawarte w niej słodycze zdrowe i pełne smaku, a nie cukru i utwardzonych tłuszczów.
Tekst powstał przy współpracy z dietetyk Marleną Smyk-Ciumaszko z Suvibox Catering Dietetyczny.
Klaudia Kierzkowska
Klaudia Kierzkowska
Redaktorka Wedding.pl z branżą ślubną związana od 5 lat. Miłośniczka włoskiej kuchnii i dobrego filmu.