14 marca 2019

Podstawy diety Panny Młodej jako przyszłej mamy


Podstawy diety Panny Młodej jako przyszłej mamy - zdjęcie 1

Do wielkiego dnia pozostało już tylko kilka tygodni. Wszystko dopracowane i dopięte na ostatni guzik. Suknia wybrana, dodatki dopasowane, menu ustalone, a i o atrakcji dla gości nie zapomnieliście. Dzień ślubu to niezwykłe wydarzenie w życiu Młodej Pary – niepowtarzalne i magiczne chwile. Założenie rodziny niemalże zawsze wiąże się z jej powiększeniem czyli pojawieniem się na świecie dziecka. Każda kobieta wie, że o prawidłowy rozwój dziecka warto zadbać jeszcze przed jego poczęciem. Przygotowania do ciąży to przede wszystkim prawidłowa dieta i zwrócenie uwagi na to, co pojawia się na talerzu. Zadajmy sobie pytanie: jak powinna wyglądać dieta Panny Młodej jako przyszłej mamy?

Podstawy diety Panny Młodej jako przyszłej mamy

  1. Po pierwsze wyeliminuj wszystko co tuczy, czyli przetworzone węglowodany proste, fast foody, dania gotowe do spożycia.
  2. Zadbaj o zdrowe nawyki żywieniowe – diety cud pozostaw magikom.
  3. Jeśli planujesz ciążę, zadbaj o prawidłową pracę układu pokarmowego. Warzywa, kiszonki, probiotyki i prebiotyki okażą się niezastąpione!
  4. Pamiętaj, najważniejsze jest utrzymanie stałej masy ciała, a nie nadmierna utrata kilogramów.
  5. Każdego dnia pij minimum 1,5 litra wody mineralnej. Jesteś osobą aktywną, panują upały – wypijaj około 3 litrów wody. Najcenniejsza dla Twojego organizmu jest woda średniozmieneralizowana – co najmniej 600 mg składników mineralnych w 1 litrze.
  6. Zapomnij o używkach!
  7. Dostarczaj swojemu organizmowi odpowiednią ilość witamin. Pomocna okaże się odpowiednio dobrana i dobrze zbilansowana dieta. W przypadku niedoborów witamin sięgnij po suplementy.
  8. Zdrowy styl życia to nie tylko odpowiednia dieta, ale także aktywność fizyczna. Basen, aerobik, a może jazda na rowerze – co wybierasz?

Podstawy diety Panny Młodej jako przyszłej mamy - zdjęcie 2

Odpowiednie odżywianie i aktywność fizyczna sprawią, że nie tylko suknia ślubna będzie leżała na Tobie idealnie, ale także Twój organizm przygotuje się do nowej, ważnej roli – roli matki. Pamiętaj, dieta nie jest niczym męczącym. Zdrowe odżywianie to także moc smaków, aromatów, barw i zaskakujących połączeń.

Podstawy diety Panny Młodej jako przyszłej mamy - zdjęcie 3

Najważniejszy kwas – kwas foliowy!

Kwas foliowy, czyli witamina B9, jest niezwykle istotny zarówno jeszcze przed poczęciem jak i w ciąży. Jego niedobór może doprowadzić do powstania ciężkich wad wrodzonych płodu. Kwas foliowy występuje zarówno w produktach pochodzenia roślinnego jak i zwierzęcego.

Najcenniejsze źródła witaminy B9:

  1. zielone warzywa (szpinak, szparagi, natka pietruszki, brokułu, brukselka)
  2. rośliny strączkowe (bób, fasola)
  3. owoce cytrusowe (pomarańcze, banany)
  4. ziarna zbóż, otręby
  5. wątróbka

Podstawy diety Panny Młodej jako przyszłej mamy - zdjęcie 4

Pamiętaj także o suplementacji  kwasu foliowego – wybierz ten w formie metylenowej.

Nadszedł odpowiedni moment w Twoim życiu, żeby poważnie pomyśleć o odżywianiu. A jeśli nie wiesz, jak zacząć albo po prostu w natłoku przygotowań do ślubu nie masz na to czasu, spróbuj pysznego i zdrowego cateringu dietetycznego Rukola.

 

Klaudia Kierzkowska
Klaudia Kierzkowska
Redaktorka Wedding.pl z branżą ślubną związana od 5 lat. Miłośniczka włoskiej kuchnii i dobrego filmu.