Wedding Planner, czy w polskim wydaniu – konsultant lub konsultantka ślubna, to zawód, który od jakiegoś czasu zyskuje na 🤩 popularności.
Z jednej strony dlatego, że dowiedzieliśmy się, że taki zawód w ogóle istnieje (co tak naprawdę miało miejsce już kilkanaście lat temu za sprawą popularnego filmu “Powiedz tak” z Jennifer Lopez, ale wtedy mało kto chciał z takich usług korzystać).
Z drugiej strony dlatego, że coraz więcej osób chce się tym zawodowo zajmować. A z trzeciej, i to przede wszystkim dlatego, że coraz więcej Młodych Par chce z takich usług skorzystać.
Odpowiedzi znajdziecie poniżej!
Chcecie zachować czujność i wiedzieć, czy wszystko jest organizowane w odpowiednim czasie? A może szukacie Wedding Plannera tylko do częściowej pomocy? Zajrzyjcie do naszego przewodnika: ślub i wesele krok po kroku i sprawdźcie, jak powinien wyglądać harmonogram organizacji wesela!
Mówiąc najprościej jest to osoba, która profesjonalnie zajmuje się organizacją ślubu oraz wesela. Może Wam towarzyszyć w przygotowaniach od samego początku lub pomóc jedynie w niektórych aspektach np. koordynując dzień ślubu.
Musicie wiedzieć, jeśli jeszcze nie zdążyliście się o tym przekonać, że organizacja wesela to naprawdę mnóstwo różnego rodzaju zadań. 🥵 Pochłaniających mniej lub więcej czasu.
Dlatego ciężko wymienić absolutnie wszystko, czym zajmuje się Wedding Planner. Poza tym to zależy też od konkretnej osoby, czy wybranej przez Was oferty.
Przeważnie jednak do zadań Wedding Plannera należy: 🔍 wyszukiwanie najlepszych ofert usługodawców, negocjowanie warunków umów, kontrolowanie przygotowań w dniu ślubu czy pilnowanie harmonogramu wesela.
Poza tym, nieoceniona jest pomoc Wedding Plannera, jeżeli organizujecie ślub za granicą, np. we Włoszech czy w Grecji. Wtedy wyzwaniem jest nie tylko dopilnowanie wszystkich formalności, ale też znalezienie usługodawców czy sprawdzenie miejsca ślubu lub sali weselnej.
Ok, wiemy kim jest Wedding Planner i co robi, ale czy na pewno go potrzebujecie? Takie pytanie zadaje sobie wiele par i nie ma w tym niczego dziwnego. 🤷♀️
W końcu taka usługa to też wydatek i kolejny koszt związany z organizacją wesela. Sporo par nie decyduje się na Wedding Plannera, oceniając to jako zbędny luksus (pomijam oczywiście Pary Młode, którym organizacja wesela sprawia po prostu frajdę 😄) i całą organizację biorą na własne barki.
W końcu przecież to nic trudnego, prawda? 😉
Teoretycznie tak. W praktyce jest jednak wiele drobnych rzeczy, o które warto zapytać osobę, która lepiej się na tym zna i wiele decyzji, które trzeba podjąć, nie mając jednocześnie pojęcia czy dany wybór ma jakieś znaczenie.
Poza tym organizacja pochłania wiele czasu.
Trzeba nie tylko znaleźć konkretne oferty, ale też skontaktować się z wieloma usługodawcami. Ponadto jeździć na spotkania, umawiać wszystkie warunki, sprawdzać umowy czy dogrywać różnych usługodawców ze sobą. Ale także dbać o płatności, odbierać zamówione rzeczy, przewozić je na salę i wiele tym podobnych zadań.
A już zupełnie inną sprawą jest sam dzień ślubu. Zastanawiałaś się, jak chcesz żeby wyglądał Twój poranek w tym wyjątkowym dniu?
Wolisz wstać rano, wypić 🥂 kieliszek szampana, zrelaksować się w trakcie czesania i malowania? Czy wolisz wisieć na telefonie, pilnować czy wszystko jest odpowiednio przygotowane i ewentualnie jeździć to sprawdzać?
Ponadto organizacja wesela, a w szczególności dzień ślubu, nie mogą się odbyć bez nieprzewidzianych sytuacji. 😱
Czasami są to drobne, nie mające większego znaczenia przypadki, a czasami wręcz lawina niefortunnych zdarzeń.
I tutaj również zbawienna może okazać się pomoc doświadczonej osoby, takiej jak Wedding Planner.
Z jednej strony dlatego, że będzie wiedział jak zareagować (ba! może ma nawet gotowe rozwiązanie). Z drugiej natomiast może wykorzystać swoje znajomości i kontakty w branży np. gdy jakiś usługodawca po prostu nawali.
Usługi Wedding Plannerów są przede wszystkim dla par, które cenią sobie swój czas. ⏳ Cenią go bardziej niż pieniądze, które mają wydać na pomoc Wedding Plannera.
Ponadto dla osób, które nie mają czasu lub nie chcą go poświęcać na organizację wesela. I wolą, żeby ktoś zrobił to dla nich.
Poza tym Wedding Planner jest również dla osób, które chcą mieć pomoc osoby doświadczonej, jeżeli zupełnie nie odnajdują się w organizacji dużych wydarzeń. I tym samym chcą oszczędzić sobie stresu.
Przede wszystkim sprawdź, kto działa tam, gdzie chcesz zorganizować wesele i przejrzyj oferty. Możesz ułatwić sobie zadanie i skorzystać z naszej wyszukiwarki.
Idąc na spotkanie z Wedding Plannerem, powinniście najpierw wspólnie ustalić takie kwestie jak: Wasz 💰 budżet na organizację wesela, przewidywaną liczbę gości, preferowaną 📆 datę ślubu oraz Waszą wizję wesela, czyli to jak sobie wyobrażacie Wasz dzień (ale spokojnie, jeśli jeszcze nie macie gotowej wizji, Wedding Planner pomoże Wam w ustaleniu Waszych oczekiwań). Dzięki temu, znacznie więcej wyciągnięcie z takiego spotkania i łatwiej Wam będzie podjąć decyzję o współpracy z konkretną osobą.
Pytajcie o wszystko, co jest dla Was istotne, co Was niepokoi lub wymagania wyjaśnienia. Zapytajcie dokładnie, co jest w cenie, a co wymaga dopłaty. Poza tym możecie dopytać o to, jak będzie wyglądała 📞 komunikacja w trakcie całej organizacji Waszego dnia, jak często będziecie się spotykać, ile godzin konsultacji jest wliczone, jak będzie wyglądał proces płatności za usługi oraz czy w trakcie przygotowań już w dniu ślubu Wedding Planner pracuje sam, czy ma swój zespół.
Zobacz, w jaki sposób konkretny Wedding Planner opowiada o sobie, jaki ma styl, jakie są jego dotychczasowe realizacje. Umów się na kilka spotkań (osobiście lub online), z różnymi Wedding Plannerami. Wybierz tego, z którym najlepiej będzie Ci się współpracowało. 👍 Możesz też zwrócić uwagę na to, jak szybko Ci odpowiada na wiadomości, czy kontakt jest płynny, czy jednak robi to z dużym opóźnieniem. Pamiętaj, że organizacja ślubu i wesela to nie jest krótka przygoda. To rok, a czasami 2 lub 3 lata, przygotowań i częstych kontaktów. Nie może być więc to ktoś, z kim na pewno się nie dogadasz.
Z Wedding.pl znajdziesz wszystko czego potrzebujesz: