Wedding.pl / Lovestory / Ślub i wesele / Organizacja i planowanie / O co pytać firmy ślubne planując wesele w czasie koronawirusa
Organizacja i planowanie

O co pytać firmy ślubne planując wesele w czasie koronawirusa

24 kwietnia 2020 —
O co pytać firmy ślubne w czasie koronawirusa

Musicie zmienić termin swojego ślubu z powodu koronawirusa, a może dopiero ruszacie z planowaniem i jesteście właśnie w trakcie poszukiwań usługodawców weselnych? Sprawdźcie, o co pytać firmy ślubne organizując wesele w czasie epidemii COVID-19!

#WspieramyParyMłode Wedding.pl

Przygotowane przez naszych ekspertów pytania do menadżera sali weselnej, fotografa, kamerzysty, zespołu weselnego, DJ-a, wedding plannera, salonu sukni ślubnych, dekoratora, florysty, firmy papeteryjnej, cateringowej i cukierni uchronią Was przed dodatkowymi kosztami oraz stresem i rozczarowaniami wywołanymi nieustalonymi kwestiami. Czego jak czego, ale tego warto unikać, zwłaszcza teraz!

O co pytać lokal weselny w trakcie epidemii koronawirusa?

  1. Jak obecnie działa lokal i jakie są najbliższe plany na realizację wesel w związku z koronawirusem?
  2. Jakie są dostępne terminy na wesela w okresie… ?
  3. Czy oprócz sobót, będą dostępne również terminy piątkowe, niedzielne i w środku tygodnia?
  4. Jakie jest Wasze zdanie na temat pierwotnej daty naszego wesela, a jakie na temat nowej?
  5. Na ile przed planowaną pierwotnie datą wesela, można zmienić termin?
  6. Czy i jakie opłaty wiążą się z przesunięciem terminu?
  7. Jaką prowadzicie politykę w kontekście zadatków i zaliczek?
  8. Kiedy podpisujemy umowę / zmienioną umowę i czy podlega ona renegocjacjom w późniejszym okresie?
  9. Czy ceny za talerzyk i inne usługi pozostają takie same, czy ulegną zmianie?
  10. Co jeśli będziemy zmuszeni do zmniejsza liczby gości weselnych? Do kiedy należy podać ostateczną listę gości?
  11. Jakie rozwiązania przewidujecie, żeby zapewnić gościom bezpieczeństwo? Czy przewidujecie zwiększenie dbałości o czystość i dezynfekcję?
  12. Jakie rozwiązania możecie zapewnić przy niesprzyjającej pogodzie w dniu ślubu i wesela?
  13. Czy i jakie dekoracje zapewniacie na ślub/wesela organizowane wiosną, latem, jesienią, zimą?
  14. Czy przewidujecie standardowe menu na wesele, czy proponujecie inne na każdy sezon?
  15. Czy wszystkie ustalenia i decyzje możemy podjąć zdalnie, bez pojawienia się na miejscu?
  16. Czy i jaki plan awaryjny planujecie na wypadek kolejnej fali epidemii?
  17. Co jeśli jeden z pracowników obiektu zachoruje niedługo przed datą wesela?

Zanim podpiszecie umowę, sprawdźcie standardową listę pytań, które warto zadać przed rezerwacją sali weselnej.

O co pytać salę weselną w czasie koronawirusa

O co pytać fotografa / kamerzystę w trakcie epidemii koronawirusa?

  1. Jakie masz dostępne terminy na wesela w okresie… ?
  2. Czy oprócz sobót, będziesz proponować również terminy piątkowe, niedzielne i w środku tygodnia?
  3. Na ile przed planowaną pierwotnie datą wesela, można zmienić termin?
  4. Czy i jakie opłaty wiążą się z przesunięciem terminu?
  5. Jaką politykę prowadzisz w kontekście zadatków i zaliczek?
  6. Kiedy podpisujemy umowę / zmienioną umowę i czy podlega ona renegocjacjom w późniejszym okresie?
  7. Czy ceny za twoje usługi pozostają takie same, czy ulegną zmianie?
  8. Czy wszystkie ustalenia i decyzje możemy podjąć zdalnie?
  9. Czy w związku z obecną sytuacją, planujesz podróżować, aby zrealizować nowe zlecenia, czy ograniczasz przemieszczanie się?
  10. Czy przewidujesz jakieś dodatkowe środki ostrożności, aby zapewnić sobie i nam/gościom bezpieczeństwo w trakcie realizacji zlecenia?
  11. Co jeśli nie będziesz w stanie zrealizować zlecenia z powodu choroby lub innych okoliczności?

Zanim podpiszecie umowę, sprawdźcie standardową listę pytań, które warto zadać przed wynajęciem fotografa ślubnego.

O co pytać fotografa ślubnego w czasie koronawirusa

O co pytać salon sukni ślubnych w trakcie epidemii koronawirusa?

  1. Czy i na jakich zasadach działa obecnie salon?
  2. Czy można się teraz umówić na wizytę i przymiarki?
  3. Czy i do kiedy mogę zrezygnować z realizacji zamówienia?
  4. Czy mogę opóźnić odbiór sukni ślubnej, jeżeli moje wesele zostanie przesunięte?
  5. Czy w razie zmiany terminu ślubu, mogę dokonać nowego dopasowania sukni (jeżeli będzie taka potrzeba) i ile to będzie kosztować?
  6. Nie chcę rezygnować z mojej sukni ślubnej, ale ponieważ przesuwam termin ślubu, zastanawiam się, jak uzupełnić moją stylizację, żeby była atrakcyjna również w innym terminie?
  7. Co możemy załatwić zdalnie, a w jakich przypadkach muszę się pojawić w salonie?
  8. Czy mogę zamówić zdalnie suknię ślubną, którą widziałam na stronie internetowej lub w social mediach salonu?
  9. Czy przewidujecie dodatkowe środki ostrożności, aby zapewnić klientom bezpieczeństwo w trakcie wizyt w salonie?
  10. Czy mogę mieć pewność, że moja suknia ślubna będzie gotowa na czas (w razie opóźnień związanych z dostawami materiałów czy modeli z zagranicy)?
  11. Czy w tym sezonie nowe kolekcje wejdą do salonów zgodnie z planem, czy będą opóźnienia?

Przyda Wam się również >>> poradnik „Pierwsza wizyta w salonie sukni ślubnych”.

O co pytać salon ślubny w czasie koronawirusa

O co pytać zespół weselny / DJ-a w trakcie epidemii koronawirusa?

  1. Jakie macie dostępne terminy na wesela w okresie… ?
  2. Czy oprócz sobót, będziesz proponować również terminy piątkowe, niedzielne i w środku tygodnia?
  3. Na ile przed planowaną pierwotnie datą wesela, można zmienić termin?
  4. Czy i jakie opłaty wiążą się z przesunięciem terminu?
  5. Jaką politykę prowadzicie w kontekście zadatków i zaliczek?
  6. Kiedy podpisujemy umowę / zmienioną umowę i czy podlega ona renegocjacjom w późniejszym okresie?
  7. Czy ceny za wasze usługi pozostają takie same, czy ulegną zmianie?
  8. Czy w związku ze zmianą terminu możemy zmienić repertuar i scenariusz wesela?
  9. Czy w związku z obecną sytuacją, planujecie podróżować, aby zrealizować nowe zlecenia, czy ograniczacie przemieszczanie się?
  10. Czy możecie zaproponować alternatywę dla oczepin i zabawy weselne, które nie będą wymagać zbyt bliskiego kontaktu gości ze sobą?
  11. Jeżeli w trakcie zmiany terminu zdecydujemy się na inne miejsce wesela, jakie warunki techniczne musimy spełnić, żebyście mogli podłączyć swój sprzęt i mieć wystarczającą przestrzeń?
  12. Czy przewidujecie jakieś dodatkowe środki ostrożności, aby zapewnić sobie i nam/gościom bezpieczeństwo w trakcie realizacji zlecenia?
  13. Co jeśli nie będziecie w stanie zrealizować zlecenia z powodu choroby lub innych okoliczności?

Zanim podpiszecie umowę, sprawdźcie standardową listę pytań, które warto zadać przed wynajęciem zespołu weselnego.

O co pytać zespół weselny w czasie koronawirusa

O co pytać wedding plannera w trakcie epidemii koronawirusa?

  1. Jaka jest Twoja dostępność w najbliższych miesiącach, zwłaszcza w okresie…?
  2. Czy oprócz sobót, będziesz organizować śluby i wesela również w piątki, niedziele i w środku tygodnia?
  3. Na ile przed planowaną pierwotnie datą wesela, możemy zmienić termin?
  4. Jakie jest Twoje zdanie na temat pierwotnej daty naszego wesela, a jakie na temat nowej?
  5. Czy i jakie opłaty wiążą się z przesunięciem terminu?
  6. Jaką politykę prowadzisz w kontekście zadatków i zaliczek?
  7. Kiedy podpisujemy umowę / zmienioną umowę i czy podlega ona renegocjacjom w późniejszym okresie?
  8. Czy pomożesz nam z negocjacjami i umowami u innych usługodawców w związku z przesuwaniem ślubu?
  9. Czy ceny za twoje usługi pozostają takie same, czy ulegną zmianie?
  10. Czy wszystkie ustalenia i decyzje możemy podjąć zdalnie?
  11. Czy prowadzisz obecnie konsultacje i pomoc w sprawie przesuwania terminów i reorganizacji weselnego planu?
  12. Na ile przed ślubem opracować i wdrażać awaryjny plan B?
  13. Od czego zacząć opracowywanie planu B?
  14. Jak przesunąć ślub, żeby nie stracić pieniędzy? Czy to w ogóle możliwe?
  15. Czy możesz polecić usługodawców, którzy mają wolne terminy w interesującym nas okresie?
  16. Czy w związku z obecną sytuacją, planujesz podróżować, aby zrealizować nowe zlecenia, czy ograniczasz przemieszczanie się?
  17. Co jeśli nie będziesz w stanie zrealizować zlecenia z powodu choroby lub innych okoliczności?

Zanim podpiszecie umowę, sprawdźcie standardową listę pytań, które warto zadać przed wynajęciem konsultanta ślubnego.

O co pytać konsultantkę ślubną w czasie koronawirusa

O co pytać dekoratora / florystę w trakcie epidemii koronawirusa?

  1. Jakie masz dostępne terminy na wesela w okresie… ?
  2. Czy oprócz sobót, będziesz proponować również terminy piątkowe, niedzielne i w środku tygodnia?
  3. Na ile przed planowaną pierwotnie datą wesela, można zmienić termin?
  4. Czy i jakie opłaty wiążą się z przesunięciem terminu?
  5. Jaką politykę prowadzisz w kontekście zadatków i zaliczek?
  6. Czy ceny za twoje usługi pozostają takie same, czy ulegną zmianie?
  7. Czy wszystko możemy ustalić zdalnie przez telefon lub mailowo?
  8. Jakie dekoracje polecasz na ślub i wesele w sezonie wiosennym/letnim/jesiennym/zimowym?
  9. Jakie sezonowe kwiaty będą najlepsze na ślub wiosną/latem/jesienią/zimą?
  10. Czy możemy być pewni, że kwiaty i dekoracje zamawiane z zagranicy przyjdą na czas?
  11. Co jeśli nie będziesz w stanie zrealizować zlecenia z powodu choroby lub innych wypadków losowych?

Zanim zdecydujecie się na konkretnego usługodawcę, sprawdźcie standardową listę pytań, które warto zadać przed wynajęciem florysty czy dekoratora.

O co pytać kwiaciarnię w czasie koronawirusa

O co pytać firmę papeteryjną w trakcie epidemii koronawirusa?

  1. Na ile przed planowaną pierwotnie datą wesela, można zmienić termin realizacji zlecenia?
  2. Czy (jeśli zamówienie zostało już złożone) można jeszcze zmienić daty i inne zapisy na zaproszeniach i pozostałej papeterii?
  3. Czy można zamówić zaproszenia z pustym miejscem na datę, miejsce i godzinę ślubu oraz wesela?
  4. Czy można domówić bileciki zawiadamiające o przełożeniu ślubu typu Save the new date lub Change the date i ile będą kosztować?
  5. Czy proponujecie swoim klientom elektroniczne kartki informujące o konieczności przełożenia daty ślubu?
  6. Jeżeli nasza papeteria jest już wydrukowana, ale niestety w związku ze zmianą terminu, nieaktualna, możemy liczyć na dodruk w niższej cenie?
  7. Jaką politykę prowadzicie w kontekście zadatków i zaliczek?
  8. Czy ceny za wasze produkty i usługi pozostają takie same, czy ulegną zmianie?
  9. Jaką papeterię polecacie na ślub i wesele w sezonie wiosennym/letnim/jesiennym/zimowym?

O co pytać twórcę zaproszeń i papeterii w czasie koronawirusa

O co pytać firmę cateringową / cukiernię w trakcie epidemii koronawirusa?

  1. Jakie są dostępne terminy na realizację zamówień w okresie… ?
  2. Czy oprócz sobót, będą dostępne również terminy piątkowe, niedzielne i w środku tygodnia?
  3. Na ile przed planowaną pierwotnie datą wesela, można zmienić termin?
  4. Czy i jakie opłaty wiążą się z przesunięciem terminu?
  5. Jaką prowadzicie politykę w kontekście zadatków i zaliczek?
  6. Kiedy podpisujemy umowę / zmienioną umowę i czy podlega ona renegocjacjom w późniejszym okresie?
  7. Czy ceny za usługi pozostają takie same, czy ulegną zmianie?
  8. Co jeśli będziemy zmuszeni do zmniejsza liczby gości weselnych? Do kiedy należy podać ostateczną listę gości?
  9. Jakie rozwiązania przewidujecie, żeby zapewnić swoim klientom bezpieczeństwo? Czy przewidujecie zwiększenie dbałości o czystość i dezynfekcję?
  10. Czy przewidujecie sezonowe propozycje na każdą porę roku?
  11. Czy wszystkie ustalenia i decyzje możemy podjąć zdalnie?
  12. Czy możemy zamówić menu degustacyjne na wynos?
  13. Czy proponujecie własny transport na miejsce wesela?
  14. Czy w razie potrzeby zapewniacie dodatkowe zabezpieczenie dla żywności, jeśli wesele odbędzie się w plenerze, a nie w lokalu?

O co pytać cukiernię i catering w czasie koronawirusa

Rada: przekopiujcie pytania i prześlijcie je wybranym usługodawcom poprzez komunikator dla par młodych i usługodawców na Wedding.pl!

W planowaniu ślubu w czasie koronawirusa pomogą Wam wirtualny organizer ślubny (#OrganizujŚlubZDomu!) i poradniki:

 

fot. Shutterstock

Ewelina Dac
Napisane przez

Ewelina Dac

e.dac@wedding.pl

Redaktor naczelna Wedding.pl. Dziennikarka z wykształcenia i pasji. O modzie i urodzie pisze już 8 lat, a z branżą ślubną związana jest 3 lata. Zwolenniczka ślubów personalizowanych i minimalistycznych.