Wedding.pl / Lovestory / Ślub i wesele / Organizacja i planowanie / 12 sposobów na wsparcie branży ślubnej w czasie pandemii | #WspieramyBranżęŚlubną
Organizacja i planowanie

12 sposobów na wsparcie branży ślubnej w czasie pandemii | #WspieramyBranżęŚlubną

30 marca 2020 —
#WspieramyBranżęŚlubną

Myślisz, że siedząc w domu nie możesz wiele zdziałać? Nic bardziej mylnego! Wesprzyj swój weselny team oraz ulubione firmy ślubne w potrzebie, bez wychodzenia z domu, prosto z kanapy czy łóżka, z budżetem lub bez wydawania ani grosza, planując ślub wkrótce lub za rok. Wystarczą kreatywność i dobre chęci. Razem, do dzieła #WspieramyBranżęŚlubną!

Wedding.pl #WspieramyBranżęŚlubną

Wyobrażam sobie, że planując swój ślub na pierwszą połowę tego roku, przeżywasz teraz trudny czas. Bardzo możliwe, że pandemia COVID-19 pokrzyżowała Twoje ślubne plany. W podobnej sytuacji są firmy, które te ślubne plany miały realizować, ale często z dnia na dzień straciły tę możliwość. Jak możesz je teraz wspomóc? Mam na to 12 pomysłów!

Pomysły na wsparcie firm ślubnych w ramach akcji #WspieramyBranżęŚlubną

Jak możemy pomóc firmom ślubnym

– Sytuacja, w jakiej się znalazła cała branża ślubna, jest bardzo trudna i wymaga od nas przede wszystkim przeorganizowania naszych biznesów, popatrzenia na nie zupełnie z innej strony, ale przede wszystkim wymaga dużej z jednej strony empatii, a z drugiej asertywności – zauważa Kamila Romanow, Wedding Planner, Managing Director w Kamila Romanow Weddings. – Dla każdego z nas jest to trudny czas, jednak staram się mimo wszystko pozostać po „jasnej stronie mocy” i upatrywać również dobrych aspektów.

Pierwszym jest to, że branża się mocno solidaryzuje i wspiera, widzę i głęboko wierzę, że zostały porzucone wszelkie aspekty konkurowania ze sobą, usługodawcy w kontekście przekładania terminów wymieniają się dostępnością, konsultują ze sobą różne kwestie, powstają inicjatywy społeczno- branżowe, które starają się abyśmy my, jako branża, zostali zauważeni i to jest bardzo budujące. Widzę, że staliśmy się wszyscy dla siebie bardziej ludzcy. Kolejna kwestia to taka, że jeśli ktoś do tej pory bagatelizował siłę rażenia bycia w sieci, to teraz mam nadzieję, wie, że to potężne narzędzie dające ogromne możliwości.

#ZmieńTerminNieOdwołuj

Koronawirus zdetronizował Twoje wesele? Najlepszą decyzją, jaką możesz teraz podjąć, to przesunięcie terminu. Dlaczego? Ty m.in. zaoszczędzisz czas, pieniądze i… sporo nerwów (więcej w artykule „Wesela a koronawirus. Czy i jak zmienić ślubne plany?”), a Twój usługodawca nie straci zlecenia, tylko zostanie ono przesunięte w czasie. Słowem, dla obu stron jest to rozwiązanie korzystniejsze finansowo i nie tylko. Przeorganizowanie całego harmonogramu i zadań będzie wyzwaniem, ale czy Twój ślub nie jest tego wart?

Rozważ przedpłatę

Dopiero zaczynasz rezerwacje usług na swoje wesele, a może już jesteś po słowie z wybranymi firmami? Ze względu na długi okres pomiędzy rezerwacją a wykonaniem usługi, branża ślubna funkcjonuje na zaliczkach i zadatkach, ale płaconych w różnych terminach przed datą ślubu. Jeżeli pozwala Ci na to Twoja sytuacja finansowa, zastanów się, czy nie możesz wpłacić takiej przedpłaty wcześniej. Twój podwykonawca na pewno doceni teraz Twoją przyspieszoną wpłatę!

Zamów jedzenie na wynos

Nie możesz wpaść do ulubionej knajpy na śniadanie lub lunch? Nic straconego! Pamiętaj, że wiele lokali działa, tylko nie przyjmuje u siebie gości. Zamów jedzenie na wynos, z odbiorem własnym lub z dowozem. Nie zapomnij o cukierni, która straciła możliwość wykonania Twojego tortu weselnego, ale z przyjemnością przygotuje Ci inne wypieki, zwłaszcza, że nadchodzi Wielkanoc (tylko pomyśl o tych wszystkich babkach, sernikach i mazurkach…). Na święta możesz również zamówić catering z ulubionymi tradycyjnymi potrawami.

Wielkanoc Wedding.pl

Zarezerwuj miejsce na inną uroczystość

Fakt, teraz nie możemy spotkać się z rodziną i przyjaciółmi, aby wspólnie świętować mniejsze i większe okazje, ale umówmy się, to tylko przejściowa sytuacja! Przed nami mnóstwo wspaniałych wydarzeń: oczywiście Twoje wesele i jego poprawiny, ale też wieczory panieński i kawalerski, przyjęcie zaręczynowe czy niezwiązane ze ślubem okazje. Już możesz je zaplanować, rezerwując w wybranych obiektach (restauracjach, hotelach itd.) termin. Pamiętaj, że możesz to zrobić poprzez Wedding.pl: https://wedding.pl/sale-weselne!

Kup kwiaty i dekoracje

Skoro większość naszego czasu spędzamy obecnie w domu, mamy okazję, by szczególnie o tę przestrzeń zadbać. Jak wiemy, diabeł tkwi w szczegółach, dlatego to dodatki są kluczowymi elementami wystroju wnętrz. Zamów w pobliskiej kwiaciarni ulubione kompozycje kwiatowe, a firmie dekoratorskiej zleć ozdoby, które zachwycały Cię do tej pory na Pinterest. Nie zapomnij o odświętnych dekoracjach na Wielkanoc!

Wykup kurs online

Więcej czasu wolnego to również więcej możliwości na rzeczy, na które do tej pory zawsze brakowało miejsca w codziennym grafiku. Zapytaj ulubioną szkołę tańca o zdalny kurs pierwszego tańca. Zadzwoń do wybranego salonu beauty z prośbą o lekcję makijażu, fryzjerstwa lub pielęgnacji. Poproś personalnego stylistę lub eksperta ulubionej marki o pomoc w doborze garderoby na co dzień lub specjalne okazje. Natomiast u DJ-a lub zespołu weselnego zamów dedykowaną playlistę, np. na poprawiony wesela lub na urodzinową imprezę.

#WspieramyBranżęŚlubną #ZmieńTerminNieOdwołuj

Rób zakupy w polskich markach

Wiosna to też idealny czas na odświeżenie swojej garderoby. Wielu z nas dokonuje obecnie zakupów online w popularnych sieciówkach. Może zwłaszcza teraz warto zajrzeć do sklepów internetowych polskich marek i wesprzeć autorską modę? Wielu rodzimych projektantów oferuje obok ślubnych kolekcji, linie regularne na co dzień i specjalne okazje. Nie dość, że wesprzesz lokalnych przedsiębiorców, to jeszcze otrzymasz zdecydowanie wyższą jakość niż tą, którą oferują marki masowe. #WspieramPolskieMarki #WspieramPL

Poszukaj zdalnych atrakcji

#ZostańWDomu i zapewnij sobie moc atrakcji bez wychodzenia z domu. W wolnym czasie, którego teraz większość z nas ma więcej, możesz czytać książki, oglądać filmy i seriale, ale również sięgnąć po nietypowe rozwiązania. Zajrzyj na https://wedding.pl/atrakcje-slubne i zapytaj wybranego artystę, czy może wykonać swoje show zdalnie za pomocą transmisji na żywo. Animator dziecięcy zabawi najmłodsze audytorium, a iluzjonista, mim, karykaturzysta czy klaun uprzyjemni czas wszystkim, niezależnie od wieku!

Kup kartę podarunkową

Może nie zrealizujesz jej teraz, ale będzie czekała na Ciebie niebawem, kiedy będzie ten odpowiedni moment lub wręczysz ją na prezent bliskiej osobie. Jakie mamy na nią pomysły? U fotografa: sesja narzeczeńska, panieńska lub rodzinna, w restauracji: randka lub kolacja w gronie najbliższych, w hotelu: weekendowy relaks, u fryzjera lub kosmetyczki: konkretna usługa lub metamorfoza wizerunku, w klinice medycyny estetycznej: wybrany zabieg, w marce odzieżowej: voucher zakupowy. Jestem przekonana, że każda interesująca Cię firma będzie mogła wygenerować taki bon. Pytaj śmiało!

Poleć znajomym

Marketing szeptany to fundament branży ślubnej. Poleć swoich usługodawców osobom, które w najbliższym czasie będą startować z organizacją wesela, ale nie tylko! Zastanów się, którzy znajomi mają w planach uroczyste urodziny, rocznice czy inne jubileusze, które warto świętować w szczególny sposób i… oczywiście przy wsparciu zaufanych podwykonawców!

#WspieramyBranżęŚlubną #OrganizujŚlubZDomu

Wystaw opinię

Możesz swoje rekomendacje przedstawić znajomym, ale również wysłać dobre słowo w świat. Aby mieć pewność, że trafi do najbardziej zainteresowanej grupy, czyli innych par młodych, #OrganizujŚlubZDomu i korzystaj z możliwości wystawienia opinii na portalach ślubnych, takich jak Wedding.pl. Znajdź wizytówkę swojego usługodawcy przez wyszukiwarkę firm https://wedding.pl/kategorie-slubne i dodaj opinię poprzez dedykowany do tego panel zlokalizowany pod ofertą. Możesz w nim napisać kilka słów od siebie, a także ocenić od 1 do 5 obsługę, ofertę, jakość, ceny czy atmosferę.

Bądź aktywny w social mediach

To nie wszystkie wspaniałe możliwości, jakie czekają na Ciebie w meandrach Internetu! Wyśledź swoje ulubione firmy ślubne w social mediach, dodaj je do obserwowanych i bądź aktywny: polub posty, pisz komentarze, udostępniaj wybrane wpisy lub napisz recenzję. Możesz również podziałać na swojej tablicy. Dodaj post i poleć usługi firmy swoim obserwatorom. Daj szansę, by szersza publiczność poznała, a potem wybrała najlepsze polskie marki!

 

A Ty, jak wspierasz zaprzyjaźnione firmy ślubne? Może masz inne pomysły na życzliwą dłoń? Użyj poniższej grafiki i hashtaga #WspieramyBranżęŚlubną w swoich social mediach i napisz o swoim sposobie na wspierające działanie. Super, jak zechcesz też coś powiedzieć i nagrać krótki filmik! Pamiętaj, teraz każdy gest się liczy. Nie zapomnij nas oznaczyć, żebyśmy Cię nie przeoczyli i co najważniejsze: wywołać kolejnej osoby do wyzwania!

#WspieramyBranżąŚlubną Social Media

Zapytana o swoje sposoby na wsparcie dla koleżanek i kolegów z branży wedding plannerka Kamila Romanow, odpowiada:

– Po pierwsze w każdą sobotę wieczorem prowadzę na Instagramie @kamilaromanow_weddings  transmisje online i zapraszam do niej osobowości branży weddingowej. Już trzy spotkania za nami, a przed nami kolejne. Po co to robię? Żeby pokazać parom, branży i przede wszystkim moim odbiorcom, jak cudowne, mądre, pełne pasji i niebywale zaangażowane osoby tworzą śluby i wesela par młodych w Polsce. Chcę, aby „marki osobiste” tych ludzi rosły, chcę ich pokazywać nie tylko od strony biznesowej, ale przede wszystkim ludzkiej.

Po drugie, mocno działam w branży online, dlatego jeszcze więcej pomagam i konsultuję, szczególnie biznesy, które dopiero się rozwijają, które są na początku drogi. Obecna sytuacja to dla nich cios.

I po trzecie, mocno szerzę dobrą energię na każdym kroku, przy każdym komunikacie. Nie wynika to z mojej ignorancji czy nieroztropności, wręcz przeciwnie – wiem, że sytuacja jest poważna, ale wiem też, że wiara i pozytywna energia są naszym najcenniejszym surowcem. Pielęgnowanie w sobie nieustającego lęku oraz czarnych wizji niczemu dobremu się nie przysłuży.

Dbajmy o własne firmy, ale też dbajmy o swoje „głowy”,
żebyśmy już po tym wszystkim
mogli wyjść z nową energią do jeszcze większego działania,
po to, aby śluby naszych par wyglądały
jeszcze lepiej i jeszcze piękniej.

 

fot. Shutterstock

Ewelina Dac
Napisane przez

Ewelina Dac

e.dac@wedding.pl

Redaktor naczelna Wedding.pl. Dziennikarka z wykształcenia i pasji. O modzie i urodzie pisze już 8 lat, a z branżą ślubną związana jest 3 lata. Zwolenniczka ślubów personalizowanych i minimalistycznych.