03 września 2019

Prawo do piękna według Elizabeth Arden


Prawo do piękna według Elizabeth Arden

Kiedy kobiece piękno staje się priorytetem, powstają rzeczy piękne, doskonałe. Taką drogę przeszła Elizabeth Arden, legenda przemysłu kosmetycznego i propagatorka holistycznego podejścia do urody.

Elizabeth Arden, czyli historia kobiecego piękna

Elizabeth Arden, legendarna innowatorka w dziedzinie urody i wytrawna bizneswoman, ponad 100 lat temu wykreowała podwaliny amerykańskiego przemysłu kosmetycznego. Urodzona w 1878 roku w Kanadzie jako Florence Nightingale Graham, swoje pierwsze kroki w branży kosmetycznej stawiała w Nowym Jorku, w przedsiębiorstwie Eleanor Adair, firmie będącej pionierem wśród salonów piękności, gdzie zdobywała wiedzę z zakresu pielęgnacji twarzy. Już wtedy wiedziała, że w życiu chce zająć się pięknem kobiet i to marzenie niebawem się spełniło. W 1910 roku otworzyła swój pierwszy salon o nazwie Red Door na słynnej Piątej Alei.

Fundamentalnym przekonaniem Elizabeth Arden było to, że piękno nie powinno być determinowane makijażem, ale inteligentną współpracą między nauką a naturą, aby rozwijać najlepsze wrodzone atuty kobiecości.

Żyła według motta: „Bycie piękną to naturalne prawo każdej kobiety”.

Arden stworzyła innowacyjne produkty do pielęgnacji skóry, które wzbogacały i udoskonalały skórę, a nie ją maskowały. Stała się promotorką holistycznego podejścia do urody,które łączyło staranną pielęgnację skóry ze zrównoważoną dietą i aktywnością fizyczną. Z wyjątkową rozwagą i wyczuciem proponowała swoje pionierskie rozwiązania, ponieważ uporczywie starała się upowszechnić naukowe podejście do kosmetycznej pielęgnacji skóry.

Elizabeth Arden

Bezkompromisowa Elizabeth Arden ziściła swoją wizję piękna,tworząc innowacyjne i absolutnie najlepsze produkty, opakowania i usługi, których kobiety nie tylko potrzebowały, ale i pragnęły. Czy to był kultowy klasyk – krem Eight Hour Cream, legendarny zapach Blue Grass, czy odważna czerwona szminka, która miała współgrać z mundurami kobiet służących w siłach zbrojnych podczas II wojny światowej.

Lista innowacji Elizabeth Arden jest długa. Była pierwszą, która wprowadziła kosmetyki do makijażu oczu w Ameryce i stała się pionierką w tworzeniu „metamorfoz”. Wraz z wprowadzeniem Ardena Skin Tonic firma stała się pierwszą, która umieściła nazwę swojego założyciela w nazwie produktu. Arden opracowała również pierwsze kosmetyki „podróżne” i jako pierwsza w branży kosmetycznej wysyłała swoje konsultantki sprzedaży do prezentacji produktów w domach klientek.

W latach 30.Elizabeth Arden otworzyła salony Red Door w większości stolic mody na całym świecie i z dumą potwierdziła swoje osiągnięcia, ogłaszając, że w każdym zakątku globu znane są tylko trzy amerykańskie nazwy: Singer, Coca Cola i Elizabeth Arden. Potwierdzają to liczne nagrody i wyróżnienia, jak np. ta z 1990 roku, kiedy magazyn Life umieścił Arden w rankingu 100 najważniejszych Amerykanów XX wieku.

Elizabeth Arden stworzyła nie tylko imperium, ale i wykreowała nowy rynek. Jej duch przedsiębiorczości i zaangażowanie w innowacje, jakość oraz doskonałość pozostają duszą firmy do dziś.

Historia marki Elizabeth Arden

Elizabeth Arden – piękno ukryte w szkle

Jednym z kluczowych kroków w rozwoju firmy Elizabeth Arden było wprowadzenie zapachów. Od tej pory wszystkie kobiety zapragnęły pachnieć jak ich idolka. Pierwsze perfumy, których premiera przypadła na 1936 rok – Blue Grass – były korzenną, kwiatową, aromatyczną sygnaturą marki. Kolejne i kolejne propozycje, których olfaktoryczne bogactwo stało się gwarancją odnalezienia wymarzonych perfum przez każdą kobietę, przywitało 2019 rok z kolekcją niemal 80 zapachów. Cytrusy i inne owoce, kwiaty, nuty pikantne i drzewne, a także akordy herbaciane – mistrzowie perfumiarstwa Elizabeth Arden przez ponad osiem dekad komponowali zróżnicowane zapachy, ale wspólnym mianownikiem ich dzieł stały się kobiece piękno, doskonałość i pasja.

Sprawdź: Jak wybrać perfumy na ślub – idealny zapach dla Panny Młodej

Wśród najnowszych lansowań pojawiła się kolejna odsłona kultowej kolekcji 5th Avenue – w 2018 roku mianowana My 5th Avenue i różniąca się od na wskroś kwiatowego pierwowzoru większą ilością kontrastujących cytrusów, nut wodnych i drzewnych.W 2017 roku miała swoją premierę całkiem nowa w portfolio Elizabeth Arden linia White Tea, która w obecnym roku poszerzyła się o wersje z dodatkiem wanilii i orchidei (Vanilla Orchid) i róży (Wild Rose). Jeżeli jako przyszłe Panny Młode szukacie uniwersalnego i czystego, acz nietuzinkowego zapachu, musicie bliżej poznać słynny już klasyk – Elizabeth Arden White Tea!

White Tea jako nowy symbol zapachowej rodziny Elizabeth Arden

Skóra muskana promieniami słońca, dobra lektura, łyk herbaty… proste przyjemności, wszystkie intymnie znajome. Elizabeth Arden White Tea to odzwierciedlenie czystości i prostoty herbaty, jednocześnie wyborne i nieskomplikowane. Zapach zaprasza do rozkoszowania się chwilą i zatracania się w ciepłych wspomnieniach.

Kompozycja otwiera się rześkim i musującym aromatem włoskiej mandarynki, który dopełnia akord morskiej bryzy. Jego błoga nuta serca w stylu zen zawiera ekstrakt z białej herbaty,absolut róży tureckiej i absolut paragwajskiej yerba mate. Głębi dodają całości wybrzmiewające nuty Madras Wood, absolut nasion ambrette oraz trio kojących piżm.

Więcej o Elizabeth Arden White Tea przeczytacie w artykule o zapachu idealnym dla Panny Młodej!

Zapachy Elizabeth Arden dostępne są w Polsce w drogeriach Hebe.

 

Fot. materiały prasowe

Artykuł sponsorowany

Ewelina Dac
Ewelina Dac
Redaktor naczelna Wedding.pl. Dziennikarka z wykształcenia i pasji. O modzie i urodzie pisze już 7 lat, a z branżą ślubną związana jest ponad 2 lata. Prywatnie entuzjastka slow life.